luni, 28 februarie 2011

Am deschis două expoziţii şi apoi mi-am creat profil pe Facebook


Arta decorativă e o pasiune de care nu te plictiseşti niciodată. Dar pentru asta ai nevoie de răbdare şi migală, lucruri pe care nu le poţi lua de ici de colo. Aceste două abilităţi o ajută pe doamna Elena Nicoară în fiecare zi cînd pune mîna pe o sticlă, pe care în cîteva ore o transformă în obiect decorativ. E o « afacere » care nesecită timp şi atenţie. Nu oricine o poate face.

Alexandra Şandru: De unde aţi dobîndit această pasiune pentru produsele hand made ?

Elena Nicoară: Pasiunea pentru frumos şi pentru lucrul de mînă am avut-o, cred, dintotdeauna. Odată cu ieşirea la pensie, ideea de a-mi ocupa timpul cu ceva frumos şi util s-a materializat în creaţiile mele. Curentul handmade şi informaţiile de pe Internet m-au inspirat.

A.Ş: Aveţi ceva de cîştigat în urma vînzării acestor produse sau toţi banii pe care-i cîştigaţi se duc pe materiale pentru producerea a astfel de articole hand made ?

E.N: Nu pot cuantifica cîştigul deoarece materialele sunt foarte scumpe. Cu siguranţă este foarte mic.

A.Ş: Vă mai amintiţi cum arăta primul obiect pe care l-aţi creat ?

E.N: Primul lucruşor a fost stîngaci şi mă face să zîmbesc de căte ori îl privesc pe blog.

A.Ş: De cît timp aveţi nevoie pentru un singur produs?

E.N: Nu cronometrez deoarece lucrez simultan la mai multe produse. Îmi amintesc însă de o sticla decorată cu motive greceşti la care am lucrat cinci ore neîntrerupt.

A.Ş: Ce vă inspiră în crearea fiecărui produs în parte ?

E.N: De cele mai multe ori este inspiraţia de moment. Uneori mă gîndesc la ceva anume şi iese altceva. Asta nu înseamnă că nu mai "fur" idei pe care le prelucrez după gustul meu.

A.Ş: Cum v-aţi promovat şi cum vă promovaţi în continuare produsele?

E.N: Prima idee de promovare a fost blogul. Am deschis două expoziţii şi apoi mi-am creat profil pe Facebook.

A.Ş: Am văzut de pe blogul dumeavoastră că v-aţi făcut prieteni prin toată Europa. Cum e să ştii că oameni care nu au aceeaşi cultură îţi împărtăşesc totuşi ideile şi îţi apreciază munca ?

E.N: Există comunităţi ale creatorilor handmade în toată lumea. De departe, polonezele, rusoaicele şi sud-americancele sunt cele mai bune. Din tutorialele lor am invăţat despre tehnicile de lucru şi despre materialele folosite.Vizitez site-urile, blogurile şi forumurile lor.

A.Ş: Ce pregătiţi special pentru aceasta primăvară?

E.N: In primăvară asta nimic spectaculos, de genul expoziţiilor sau tîrgurilor, pentru că mi-a ocupat timpul realizarea unor lucrări pentru un concurs de decoupage pe un forum de specialitate.

A.Ş: Cum vedeţi « afacerea » dumneavoastră în viitor ?

E.N: Bine spus "afacerea". Conceptul handmade este la început de drum pe piaţa românească (mulţi îl confunda cu kistch-ul) iar comunităţile de creatori încearcă să-l promoveze încît să devină o afacere. Sper ca în curînd fenomenul să aibă amploarea pe care o are în alte ţări.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu